tirsdag 29. januar 2013

En dråpe i havet?



Bloggen har vært i dvale siden i sommer, og jeg har tenkt at for å komme i gang igjen, bør jeg ha noe SKIKKELIG bra å komme med.
Det tror jeg at jeg har i dag. Og jeg håper du henger med!



De siste månedene har jeg vært skikkelig inspirert av en ung dame som ikke bare smiler og snakker, men som også gjør noe.

Og hun utgjør en stor forskjell.
De siste dagene har hun vært mye i media, senest mandag kveld på Dagsrevyen.

Har du hørt om Anne Louise og Aid in Action?

Ungjenta som reiste jorda rundt som backpacker, og som ikke klarte å være likegyldig overfor nøden som møtte henne i en liten landsby i Afrika. Det startet med noen tekstmeldinger hjem, og noen små pengeoverføringer.
Nå har Anne Louise Hübert (23) samla inn over fire millioner kroner, og hjulpet mange tusen mennesker. Brønner blir gravd opp slik at landsbyer får vann, plantasjer blir etablert, mange hundre barn får skolegang og mye mer skjer fordi ei vanlig norsk jente begynte å gjøre noe.

"Du trenger ikke å forandre verden, men du kan!" sier hun. 


Noe av det mest spesielle og positive, er at det ikke brukes penger på administrasjon og mellomledd. Både Anne Louise og de andre jobber frivillig. Alt som samles inn, går direkte til nødhjelp og bekjempelse av fattigdom.

Du kan lese mer om henne på nettsiden deres. Kronprinsparet er også imponert, du kan lese om det her. 

Jeg har lyst til å bidra på min lille måte. Og jeg håper du kan tenke deg å bli med på en liten dugnad! En dråpe i havet kanskje, men havet består av dråper. Dermed har jeg faktisk stor frimodighet også...

Jeg liker å lage ting, og lager mye på hobbybasis hjemme. Nå har jeg plukket fram noe av dette, og så tenkte jeg å selge det og sende pengene til Aid in Action. Jeg presiserer at alt (med unntak av porto) går direkte til organisasjonen.


Du kan også sette inn penger direkte til Aid in Action på deres bankkonto 9680.36.48899.


Om du ønsker å kjøpe noe fra min lille butikk, gjør du slik:


  1. Velg noe du ønsker å kjøpe.
  2.  Send en epost til meg (hildehaberg@gmail.com) Opplys hva du ønsker deg, og ditt navn og adresse)
  3. Jeg sender en bekreftelse på at jeg har mottatt din bestilling. Du får kontonummer og beløp som skal overføres. (Om du bestiller flere varer, samordner jeg porto, slik at det alltid blir på billigste måte.)
  4.  Du betaler avtalt beløp.
  5. Når pengene er kommet på min konto, sender jeg med glede og takknemlighet varene til deg. 
  6. Jeg trekker fra portokostnaden, og sender resten av pengene til Aid in Action. 





Kort for skolegang!

Skolegang og utdanning er viktig når fattigdom skal bekjempes.
For kun 85 kroner kan en tenåring gå på videregående skole i en måned.
Jeg har laget 12 kortpakker med håndlagde kort, og håper det kan gi skolegang til en talentfull elev i et år.

Blir du med? 
Hvilken måned tar du?

Kortene selges i 3-pk, og koster kr 85,- pr pakke. Porto kommer i tillegg (kr 20,-)

Hjertekortene er håndmalte, og selv om temaet er likt, er det ingen som er helt like. Noen har prikker, andre har en pyntesøm rundt hjertet som fortsetter rund på baksiden.

Hjertekortene er i størrelse 10x15 cm, de er doble og er pakket i cellofan. Leveres med konvolutt. Kan brukes ved alle slags anledninger, både glede og sorg - når du skal sende en hilsen, levere en gave, gi en oppmuntring... Et kort (eller tre) har du alltids bruk for!

Januar
Håndmalte doble kort, lys grønn, rød og lilla med søm.
SOLGT

Februar
Håndmalte doble kort i lillatoner med prikker.
SOLGT



Mars
Håndmalte doble kort,  lilla, rød og lys grønn med prikker.
SOLGT


April
Håndmalte doble kort, lys grønn, rød og lilla med søm.
SOLGT


Mai
Håndmalte doble kort, rød og lilla med søm.
SOLGT


Juni
Håndmalte doble kort,  rød og lys aquablå med søm.
SOLGT


Juli
Håndmalte doble kort, lys grønn og rød.


August
Håndmalte doble kort, lilla, lys grønn og rød.


September
Håndmalte doble kort, rød, lilla og rosa.
SOLGT


Oktober
Håndmalte doble kort, lys turkis, lilla og lys grønn.

November
Håndmalte doble kort, lys grønn, lilla og rød

Desember
Håndmalte doble kort med røde hjerter og søm rundt.

Prisen er altså kun kr 85,- pr pakke og pengene går til skolegang for barn i Gombolo, Kenya. Følg oppskriften litt lenger oppe på siden hvis du vil bestille.

En hundrelapp har du sikkert råd til. I alle fall når den går til en så god sak!



Så nå gleder jeg meg til å få epost fra deg!
Og så gleder jeg meg til å sende ut kort. 
Men mest gleder jeg meg over at noen skal få en bedre framtid fordi vi sammen gjør noe for å forandre verden.

Vil du være med, så heng på!
Jeg legger ut mer etterhvert.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar